Ökoreeglite järgimiseks ostab Volkswagen välja Teslal Hiinas olevad laenud

Esimene omasuguste seas tehing Hiina kahe ettevõtte vahel rõhutab Volkswagen ees seisva ülesande mastaapsust, muutes oma ülisuurt bensiiniautode  tootmisega seotud äri  elektrimobiilide tootmise liidriks, konkureerimaks Teslaga.   

Maailmas suuruse poolest teise autotootja Volkswagen aktsioonid kasvasid sel aastal järsult, kuna investorid suhtuvad entusiasmiga selle plaani minna  üle elektrile. Kuid Hiinas ja teistes riikides on saksa firma endiselt sõltuv traditsioonilistest sisepõlemismootoriga sõiduautodest.  

Hiinas, maailma suurimal sõiduautode turul, millel möödunud aastal müüdi enam kui 25 miljonit sõiduautot, kehtib laenusüsteem, mis ajendab autotootjaid püüelda puhtama tuleviku poole, näiteks tõstes kütteefektiivsust või tootes rohkem elektrimobiile.  

Tootjad saavad ökolaenusid, mida võib kompenseerida negatiivsete laenudega reostavamate transpordivahendite tootmise eest. Samuti võivad nad osta rohelisi kaarte ühiste eesmärkide tagamiseks, kuigi tavapäraselt toimub kaubandus sidusettevõtete vahel, millel on põhiline huvitatud pool.  

Reuters  teab rääkida, et aitamaks saavutada üha karmimaid eesmärke nõustus Volkswagen ühisettevõte hiina riikliku autotootjaga FAW või FAW-Volkswagen, osta Teslalt laenusid, teatasid oma nime nimetamisest keeldunud allikad, kuna läbirääkimised kandsid eraiseloomu. Volkswagen´is tehingut kommenteerimast keelduti.   

Firma avalduses on öeldud, et see on „strateegiliselt sihitud sellele, et vastata Hiina reeglitele“, kuid vajadusel hakkab laenusid ostma. Tesla ei vastanud ka kommentaaride päringutele.   

Möödunud aastal müüs FAW-Volkswagen 2,16 miljonit sõiduautot. Hiina tööstuse ja infotehnoloogiate ministeeriumi andmetel oli see äri ja Volkswagen teine ettevõte Hiinas SAIC Motor – riigis kõige negatiivsemad sõiduautode tootjad 2019.aastal.

Ameerika Ühendriikides, kus reguleerivad organid kehtestavad ka ökonõudeid, müüs Tesla oma normatiivlaenud sellisele konkurendile kui Fiat Chrysler, kes nüüdsest kuulub Stellantis koosseisu, kuid ei ole siiani teatanud mistahes tehingutest Hiinas, kus alustas sõidukite tootmist 2019.a. lõpus. Vastavalt normatiivdokumentidele moodustas Tesla reguleerivate laenude müügist saadud sissetulek 2020.aastal 1,58 miljardit dollarit.